kan inte tyda mina egna drömmar

Kommentarer
Teresa

Jag har förstått att man aldrig ska berätta för folk vad deras drömmar betyder, för att de är så individbaserade antar jag...



Men jag kan säga såhär: Hade jag drömt en sån dröm så hade det antagligen betytt att jag bearbetar känslan av att lämna känslor och minnen bakom mig, att gå vidare och skapa nytt.



Exempel.

Att träden var så kraftigt beskurna tolkar jag som att "plocka undan det förbrukade" så att man kan få se nytt växa.



Grannarna flyttar (ny plats=nystart?).

De dubbla känslorna om bra/dåligt är en ganska vanlig reaktion på förändring - när man lämnar det gamla bakom för att söka nytt så vet man ju inte om det kommer att bli bättre, inte med säkerhet iaf.



Att både du och din mormor var yngre i drömmen skulle jag (om det var jag som drömde) tolka som det förgångna... ni lämnade båda barndom/ungdom och det gick ju bra! kanske det är en försäkran om att förändringen är naturlig del av livet.



Att tappa tänder i drömmen är tydligen vanligt. Det är också en förändring och ett tecken på oro över förändring, typ - kommer jag att klara mig utan tänder?! = kommer jag att orka med en förändring i mitt liv? och samtidigt har du ingen nytta av förmultnande tänder! förändringen kan därför vara nödvändig.



Den sista biten tolkar jag som tidigare; oro över om förändringen verkligen är till din fördel. Vad ska andra tycka ifall man helt plötsligt förändras? kommer man att bli accepterad ändå?



... och samtidigt, vad ska man spara på sina ruttna tänder för? förändringen kan vara nödvändig.



Tjohoo! det var skoj! :D Jag älskar att fundera över drömmar.

2011-07-14 » 22:44:24 BLOGG: http://velourvenus.blogg.se/
Jeanette

Roligt och läskigt m drömmar... Var du 19 år ca i drömmen när du tappade tänderna? Om du tänker tillbaka till den åldern hände det något som förändrade ditt liv?! Positivt eller negativt?



Hela drömmen känns som någon förändringvär på gång. Kanske har du tankar om att börja jobba eller tankar på att L ska börja på dagis och detta skapar ett "orosmoln".



Förändringar behöver inte vara dåliga utan drömmen kan, trots olustiga känslor, vara positiv!



:))

2011-07-14 » 23:11:31 BLOGG: http://nufsan.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0