Nattningen som tar tid

Kommentarer
Hannis

Om jag var er skulle jag prova med att inte låta han sova

Middag efter kl 2.. Blir en tidigare sömn gång men han sover nog hela natten... Han får väll helt enkelt inte trött.. Det är vad jag tror.. Vissa barn kommer ju till en viss gräns hur mycket dom behöver sova.. Och han kanske bara behöver sova en kort sväng på dan men inget mer.. Men jag är ingen expert.. :) lycka till!

2011-07-12 » 21:38:53
emelie

Barns separationsångest brukar väl komma vid 6-8 månader, kan ha med det att göra + ny utvecklingsfas. mitt enda tips är att skapa ordentliga sovrutiner om ni inte redan har det? Finns juh massor av metoder ni kan använda er av och skapa en egen variant som funkar för just er.

2011-07-13 » 09:58:35 BLOGG: http://kirabebis.blogg.se/
Jempa

Hej hopp!

Ja jag håller nog med talare ovan.

Efter 6-8 månaders ålder så har båda min barn gått från att sova som en klocka till att strula vid läggdax.

men jag märkte också att man fick ha hårdare rutiner och då te x inte låta dem sova för länge på dan och inte efter visst klockslag.

När vi tog tag i saken och gjorde fast rutiner så började allt falla på plats igen och alla ink mamma och pappa fick en bra nattsömn och en mer harmonisk läggdax..

Lycka till snuttan ;)

Det kommer gå fiiiiint!

Håll i bara... :)

2011-07-13 » 10:39:16 BLOGG: http://roseofmyheart.blogg.se/
Jeanette

Det är så vanligt Lina.



Alla mina barn har varit såna och det kommer och går och kan även komma senare. Gör som ni alltid gjort är mitt recept för det går över! Karl kunde t ex bara lägga ner och han somna som en stock och helt plötsligt så började han skrika när jag la honom. Jag lät honom skrika och gick in och sen ut och så fick jag hålla på i några kvällar och till slut var vi tillbaka till det vanliga.



Jag förespråkar ABSOLUT inte Ann Wahlgrens 5 minuters metoden, men att låta honom vara lite ledsesn och sen gå in. Jag tycker att man hör skillnad på gråt och gråt och det är där man får använda magkänslan som vi mammor besitter. =)



Har du nå undringar så hojta bara! <3 Kramar och lycka till!

2011-07-13 » 19:04:02 BLOGG: http://nufsan.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0