Färger färger,återigen färger..

Kommentarer
Sandra

Jag håller med dig! Det är helt absurdt!

Här om dagen köpte jag "chinos" till Eira på Lindex, blåa från "pojksidan" (eftersom det inte finns blått på flick...morr) - i hennes vanliga stl. Men de var alldeles för trånga i midjan och mycket längre i benen än vad stl brukar vara. Gick tillbaka med dem och upptäckte att samma modell, fast på flick, hade helt annan passform. Men VA? Så mycket skiljer det ju inte på barn i den åldern att det ska behöva skilja i storlekar. Trist!



Jag gillar också blått och svart och för mig är det självklart att E ska ha en garderob som går i alla möjliga färger. Favoritfärg hinner hon få senare i livet, oavsett vad hon än väljer.



Så, bra skrivet iaf! =)

Kram/Sandra

2011-05-02 » 11:31:40 BLOGG: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Lina

jag började skriva på ett 'färginlägg' jag också. dock lite annorlunda. vet ett par som har en son som BARA klär han i rosa strumpbyxor o klänningar för att vara tvärtom. jag kl'r heidi i ALLA färger. likaså edwin. han har rosa, lila, rött osv..



men inl'gget handlade om att man inte behöver gå till överdrift, för dom föräldrarna gör inte barnet en tjänst när dom klär honom i klänningar :S

2011-05-02 » 12:09:44 BLOGG: http://millblomskan.blogg.se/
Matilda

En fet puss till dig alltså, du är så bra!

2011-05-02 » 12:11:01 BLOGG: http://matildaullen.blogg.se/
Jessica H

Jag håller med. Det finns oftast mycket mer att välja på åt en liten tjej än åt en pojk. Pojkar ska ha bilar och tjejer ska ha prinsessor. Trist! Men jag struntar i det, Wille har både rött och rosa i sin lilla gaderob... :)

2011-05-02 » 12:12:30
Mikaela

Olivia har mer svarta, blåa och gråa kläder än rosa. Finns så klart några rosa plagg och jag låter inte bli att köpa det heller. Jag köper det jag tycker är snyggt sen skiter jag i om det är rosa eller blått. Men jag kan tänka mig att det är svårare att handla till en pojk. Var in på lindex för att köpa en present till en pojke och såg att det finns ytterst lite bebis pojk kläder där, men massor av tjejkläder. Vart en röd shortsdress till honom...=)

2011-05-02 » 14:14:45 BLOGG: http://mickanmickans.blogg.se/
Elin

Jag tycker mer det verkar som att folk är mer rädda för rosa. Som att det är mer ok att klä en tjej tuff i svart än en kille sött i rosa. Alltså helt ok att tjejer blir mer "killiga", men tvärt om, att klä sin son "fjolligt", det är fan att gå över gränsen(?)!



Så tänker jag, som inte har någon unge att klä på.

2011-05-02 » 21:02:27 BLOGG: http://elinsegnaunderbara.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0