Ni som har barn eller minns hur era föräld...

Kommentarer
tilda

Hallå du!!! Jag sprider mer ut det i vardagen. Sune har galet stor familj och presenthögen på 1års dagen var överdrivet stor, usch snart e det jul!!! Sen har vi köpt lite leksaker av Sune´s kusiner också. När jag är å handlar så kan jag inte låta bli å köpa böcker till han. Ja det fyller på...... packade ner babyleksakerna häromdagen, en stor kasse fylldes!!! 15månader och det är leksaker överallt!

2011-11-19 » 09:03:05 BLOGG: http://hantverksgatan.blogg.se/
Linnea

Båda ;)

2011-11-19 » 09:17:46 BLOGG: http://emmalinneastorm.blogg.se/
Hannis

Mina har veckopeng. Den får dom köpa vad dom vill för. Vi har medvetet satt 50:- för att dom ska kunna spara lite, då är dom tvunga att spara lite för att handla och då lära man sig att spara (tror jag) sen får dom extra om dom hjälper till hemma ( vilket aldrig händer). Vi köper inte många julklappar några stycken. Kanske lite mer om dom fyller. I år har Aaron önskat sig en stjärnkikare och den är så jävla apdyr att alla gått med och gett pengar till den. Han får bara den...

2011-11-19 » 10:53:04
Linda

Nu är ju V bara en liten bebis än, men jag har väldigt svårt att tro att han ska få allt han pekar på. Jag tror att det är en bra grej som hannis gör; ge veckopeng och lära dem vikten av att spara till det man vill ha. Framför allt ska vi trycka på att tacka för det man får, oavsett vad man får. Känner ett bortskämt syskonpar som aldrig någonsin tackar, just eftersom en hundring eller två "inte är något". Den ena fick en tusing i present av sin ena förälder nyligen och kallade hen för "snåljåp". Väldigt oattraktivt drag hos ett barn enligt min mening.

2011-11-19 » 12:41:40

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0