Kliar i skallen pga artikel

Kommentarer
Elin

Jag förstår också att folk kan ha riktigt dålig ekonomi.. Men om man som förälder tycker att man inte har råd att ge sina barn ett frukt om dagen så kanske man kan försöka hitta något annat att dra ner på. Cigaretter, tidningar, dyra tv kanaler... Ja inte vet jag. Måste vara fruktansvärt som förälder att känna att man inte har råd med detta, å lika fruktansvärt om det skulle vara så att det bara är en snål förälder.

2011-10-11 » 14:36:31 BLOGG: http://elinsegnaunderbara.blogg.se/
LePoop

Viss kan man tycka att föräldrar borde kunna prioritera annorlunda så att alla barn får frukt, men eftersom detta inte alltid görs så är det ju med hänsyn till BARNEN (och inte de föräldrar som inte har råd) som skolan ska vara avgiftsfri. Huruvida skolan bör bli stämd för detta eller ej låter jag andra tycka något om, men visst bör skolan ändra rutiner så att alla barn får frukt om man nu måste ha fruktstund.

2011-10-11 » 14:41:30 BLOGG: http://lepoop.wordpress.com
Veronica E

Kliar massor i skallen nu.. Men det kan ju beror på att jag inte har nytvättat hår ;) Men jag tror att det är mest för det du skriver. Herregud! Är lite stum nu känner jag...

2011-10-11 » 16:09:42 BLOGG: http://veronicareginas.blogg.se/
Jenny I

Kliar här med!

Jag kan spontant känna att det är mycket med skolan som inte är avgiftsfritt fastän det så fint heter det. Det räknas tex som skäligt med aktiviteter som kostar under hundralappen. Hur mycket räcker inte en hundralapp till om man inte har nån. Självklart känner jag liksom du att den här familjen prioriterar fel, men det är ändå ett ämne som behöver ventileras!

Bra att du skriver om sådana här saker som kräver lite eftertanke!

2011-10-11 » 17:05:05
Jessica

Det är väl bra att ta med egen så man får det man gillar, tänk om det bara var en banan över till mig tex :-) Men tycker absolut att det ska finnas frukt "att ta av" som skolan står för. Tror inte heller pengar är den största orsaken finns ju morötter, även om det ibland kanske kan vara svårt att prirotera fram en 100-lapp som det kanske går på för frukt i månaden. Men framförallt ska det finnas för de som inte har med sig av andra anledningar, som kommer från "dysfunktionella familjer" osv. Hade vi frukt i skolan? Minns inte.

2011-10-11 » 18:27:37
Jeanette

Jag håller med dig fullt ut Lina. Är det en samhällsfråga?

2011-10-11 » 18:33:27 BLOGG: http://nufsan.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0