Sparka bakut

Kommentarer
Jossan

Hej Piratdrottningen!

Jag har inte hunnit bläddra igenom din blogg, hur gammal är Ludde? Min 10 månaders har börjat bita och jag ser detta nu som ett problem då han biter de andra barnen vi träffar. Och även vuxna. Jag har hört att man ska försöka avleda dem och få dem att tänka på annat. Men första reaktionen hos en själv blir ju att man säger ifrån och tar bort handen, foten, ansiktet osv. I ett lite hårdare tag än vanligt.

Jag har varken tips eller råd.. men tyckte det va skönt att läsa. Att du tar upp detta. För inte är det något vidare roligt. Ok, om det är en engånshändelse. Men så är det ju inte i mitt fall... Hmm, vad vill jag få fram? Hahaha.. Jo, om du får ett expert tips. Skicka gärna vidare!



Ha en fin måndag så här i januari!

2012-01-16 » 11:29:06 BLOGG: http://jossanjossan.blogg.se/
saralovisa

Vi har samma problem, Alfons luggas avsiktligt eller rivs när han är trött eller frustrerad.

Jag har tappat humöret många gånger och till slut snäst (åtföljt av dåligt samvete över att jag inte lyckades vara mer pedagogisk).



Ofta försöker vi avleda, men när det händer mitt i natten eller i samband med nattning tycker jag att det är svårt att veta vilka kort man ska spela:/



Bra att lyfta det här, kanske finns det någon med supertips? :)



Alltså du är inte klok Lina. Inte någonstans, men jag kommer att vara dig evigt tacksam!

Oh vilken skål du på jakt efter, jag är ju numera en traderaparasit! Om jag skulle ramla över en menar jag:)

2012-01-16 » 12:23:52 BLOGG: http://saralovisa.webblogg.se/
Teresa

Jag har försökt att avleda med någon leksak eller sånger. Men det fungerar bara till en viss gräns.



Nyligen har jag sagt ifrån, vänligt men bestämt, nu när jag har upptäckt att han har börjat testa gränser i det sociala spelet. Men det är inte lätt att vara tydlig så att det uppfattas rätt: Ett tag sa jag åt honom att man måste kramas och säga förlåt om man hade varit arg och slagits. Gissa vad han började göra?! Jo, han började slå oss när han bar gosig och ville ha en kram :S Det blev ju liksom dubbla budskap för honom.



Nu säger jag bara till honom att det gör ont (ajaj, sluta och nej) och är tydlig med att säga att det gör "ajaj" på honom när han gör illa sig. Jag hoppas väl att han ska börja dra parallellen ;)



SV: nu kommer svaret lite sent :P men jag har varit lite avslagen den senaste tiden. Som avslagen julmust, typ :)

Koppingen fungerar bra mot värken! Det finns folk som säger att det ska vara "renande" på något sätt, men då hade jag varit förjä*la ren ;)

Alltså:

som reningsverk: njaee..

mot nackvärk: ja, absolut!

2012-01-16 » 21:14:28 BLOGG: http://velourvenus.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0