Slut som människa

Kommentarer
Sandra

Självklart Linapina :) Ska bara tänka ut nån egen målning :D



Åh lilla lilla Ludde, vad jobbigt det måste vart för honom. Det tar hårt på dom små när dom blir 'lämnade', det är som att dom får för sig att dom blivit övergivna. Emmy straffar Richard ganska ofta för att jobbar borta. Hon blir kall & extra mammig när han väl kommer hem & vill mysa med henne. & så har hon på nåt vis lärt sig dagarna i veckan. På Torsagar pratar hon om brorsorna & pappa hela vägen hem från dagmamman (den enda dagen hon gör det, för att hon vet att dom kommer på torsdagar).. & sen går det en dag, så får hon bekanta sig med pappa igen, lite försiktigt sådär. Sen på lördagar börjar hon vänja sig vid han & tjatar på han HELA tiden, "kom, kom, kom".. & samma dag som hon vänjer sig vid honom så vet hon att hon får godis, så det tjatar hon mkt om & slickar sig runt munnen. Sen på söndagar är hon bråkig som IN I HELVETE, & är uppe längre än vad hon orkar, ALLT för att hinna med så mkt med pappa som möjligt. & på Måndagar gråter hon nåt hysteriskt för att han inte är där när hon vaknar.. Sen vet hon att det kommer några dagar utan han som bara rullar på, sen börjar det om EXAKT samma som förra veckan, & veckan före det, osv osv.. OJ, vad långt det vart.. men det jag ville komma fram till är.. Fatta vad mkt som måste röra sig i deras små små skallar. man tror inte att det är sant, men dom är så sjukt kloka.

2011-04-03 » 21:32:57 BLOGG: http://ohstrom.blogg.se/
Jeanette

Ja nog är det jobbigt att vara ensam, men jag som upplevt båda delarna och halvvarianter av det mesta (jo jag är gammal ja, haha) så måste jag säga att när man väl är inne i att vara två, så är det än värre att bli ensam än att veta att man för alltid är själv. Du förstår nog hur jag menar. :))



Skönt att han är hemma nu <3

2011-04-03 » 21:34:38 BLOGG: http://nufsan.blogg.se/
Hanna

Alla applåder i världen till ensamstående föräldrar!

Helgerna är här hemma ljuvliga, när pappan är hemma och vi kan dela på alla sysslor som måste göras. Men veckorna rullar på bra ändå, man vänjer sig snabbt med att vara ensam med barn. Och å andra sidan, i veckorna gör det ingenting om det e skitigt o tvätthögen är överfull - det e ju bara jag hemma som ser det iaf :p

Men att vara ensamstående, varje dag varje vecka... Alla heder till dom som klarar av det!

Jag vet iaf att jag får "avlastning" inom några dagar så då står man ut :)

2011-04-04 » 15:39:33

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0