Råd för rensning

Kommentarer
Tess

Kläder-om dom inte är använda på ett år så ryker dom. Andra saker-kastar bara, och blundar och ignorerar det jag tycker om

2011-08-01 » 10:00:36 BLOGG: http://tesssan.blogspot.com
elin

haha jag är lika själv. samlar på mig massa onödiga prylar som just då verkar jätte nödvändiga och bra. Dom kommer lätt in i hemmet men det är inte lika lätt att göra sig av med dom. Har man plats kan man ju rensa undan och ställa i en kartong och sen om man inte använt det på ett tag så kastar man hela kartongen, eller lämnar till secondhand.

När jag är hemma hos vänner som bara har typ soffa tvbänk, soffbord och knappt en pinal till så undrar jag, vart sjutton gömmer dom alla grejjer? jag har ju skit mycket grejjer hemma som jag inte har någon plats att gömma någonstans... haha...fast det är väl lite kul att alla inte har minimalistiska hem..

Men något bra råd annars har jag nog inte. men jag ska hålla utkik här om det är nån annan som ger ett bra råd som jag kan sno!:)

2011-08-01 » 10:35:03 BLOGG: http://poppelberget.blogg.se/
Hannis

Efter att jag har vuxit upp med en mamma med olika problem och senare med sin sjukdom.. Som innebär att samla saker. Så är jag en kastare! Jag slänger allt har till och med slängt en plånbok med pengar i..:/ kanske inte det bästa! Jag kör 2 gg om året en röjning! Vi går igenom allt! Tre högar kasta, erikshjälpen, spara/sälja. För övringt erikshjäplen i Hedemora hämtar saker! Och dom tar fan allt! Vi ställer ut det vi inte vill ha på gården och dom tar allt! Skit bra!

Dom tar även sån som är trasigt..:) ett tips!

2011-08-01 » 10:46:22
Malin

Jag "monsterrensar" Tänker att jag måste få rensa bort energi för att få ny energi. Jag blir lite knäpp.... hmm men jag rensar typ 10grejer om dan i 10 dgr (jag tror det är en tvångstanke :) Men det är ju bra för det blir ju 100 saker!! Då får det plats 100 nya :)



Ha en bra dag! Nu ska jag äta lunch. KRAM

2011-08-01 » 11:36:26 BLOGG: http://www.malousdagbok.blogspot.com
Veronica

Jag älskar att rensa i röran och en bok som jag har som handledning när jag kör fast är just: Rensa i Röran av Karen Kingston. Hon lär mig hur man ska rensa :D

2011-08-01 » 15:41:04
Linda t

Jag hatar att rensa, fast det är skönt efteråt. Jag brukar först göra en grovrensning och sedan låta det hela vila nåt dygn, för att sedan ta en omgång till...och då brukar jag se klarare vad jag kan klara mig utan. Det känns lite som om man ställer sakernas värde mot varann och när det inte finns lika mkt att "konkurrera" med så är det lättare. Värst för mig är det nostalgiska värdet...jag har jättesvårt att skiljas från saker eftersom de är kopplade till minnen eller personer. Tim tycker att jag borde bo på ett museum, bråkjävel. Det han inte vet är att jag just nu söker efter en, eller flera, barockkarm-stolar som jag planerar att klä om. Hehe. Jag är magisk på det viset...smyger in saker i boningen. Nu när vi nyss gjort en flyttrensning så finns det MASSOR att fylla upp ;-)

2011-08-01 » 19:17:55
Jeanette

Jag städar i etapper.... När vi flyttade hit rensade jag kartonger som stod i källaren t ex och nu efter 4 år här så har jag rensat ur dem ytterligare två gånger, så nu börjar det ta form.



Jag är också en samlare, men ju mer familjen växt ju mer har jag fått börja tänka igenom vad vi verkligen behöver. ALLA barnen har en varsin stor flyttkartong att spara grejer i. Leksaker, filtar, kläder etc har jag sparat, men skolböcker och brev etc får dom själva (nu menar jag mina stora ;)..) hålla koll på.



Inne har vi det hemskans trångt så jag försöker verkligen hitta plats åt allt, men det är nästan omöjligt, så jag måste strax börja att rensa ur skåp och lådor rejält.



Lycka till =)

2011-08-03 » 09:07:57 BLOGG: http://nufsan.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0