Things change when you have a baby

Kommentarer
Marlene

va du e söt,.. riktigt skoj att läsa!



Puss!

2011-02-16 » 11:50:29 BLOGG: http://oomarleneoo.blogg.se/
Jessica

Hmmm, 1. tips o trix att klara av när dom har ont, har tyvärr inget o vet inte om det finns, ligger nog i naturen att göra allt för att "beskydda" den lille även om det inte går. Är så frustrerande. 2. Stella är ju bara 3 men jag tycker att hon varit "likadan" sedan hon föddes, förstår mer vad hennes gnäll beror på nu, eller hennes personlighet nu bekräftar vad jag trodde var hennes personlighet då. 3. Hade ju hört att man skulle vara så trött men var heller inte det, ibland såklart, tror det 'r ngn hormongrej? 4, jag tycker både spyor o bajs är äckligt ändå, fast jag är ju lite kräsmagad, o på tal om det orkar jag inte skriva nå mer måste fixa mat åt oss!! Puss puss o jättefin bild på er två snyggingar!

2011-02-16 » 17:06:29
Jessica

Personligheter, ja det har stämt på mina sen dem föddes.

Lova var envis,sökte konstant efter uppmärksamhet samtidigt som hon alltid kunnat roa sig själv i timme efter timme. Pillimarisk och pysslig har hon varit sen hon var runt året.

Och de egenskaperna hänger med än idag.



Vilda har alltid varit självständig. När hon var bebis ville hon inte sova i famnen, inte heller nära utan själv i egen säng.

Sätter man sig på golvet för att leka med henne så är det roligt någon minut sen leker hon ensam.

Och vad gäller sovningen så är det likadant än.



Envis som en gris och skriker högt så fort det inte går eller blir som hon vill.

Och så har hon varit sen vi lämnade förlossningen.

Inget gny och gnäll utan på med brandalarmet direkt! :D



Vad beträffar amningen så är det oftast så att man inte är lika trött. Amningshormonerna gör så att man går ner i djupsömn direkt. När din sambo sovit 4 timmar är det samma som när du sovit 2. Så så länge du ammar så håller nog piggheten i sig.

Jag har inte ammat på en vecka nu och tröttheten gör sig sakta men säkert påmind :).

2011-02-16 » 20:07:33 BLOGG: http://agni.blogg.se/
Lina

haha va härligt skrivet! tycker inte heidis spyor eller bajs är de minsta äckligt. jag bryter inte ihop om jag får en hel slängspya över mej. det finns tvål o vatten! ronne däremot. haha, han får panik om hon dregglar lite. "HON SPYR! HON SPYYYYYYYR!" yrar han o letar efter första bästa handduk..

2011-02-17 » 18:26:42 BLOGG: http://millblomskan.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0