Minns något som aldrig blev

Kommentarer
Jessica

Ja fy, måste vara fruktansvärt, speciellt nu sen man fått barn så känns det som en otroligt jobbig sak att genomgå, tror man måste påminna sig om att det faktiskt inte är ett "barn" man tar bort utan bara en liten ...ja vad det nu är om man gör det tidigt, o inte tänka på vem det skulle blivit, o kanske är det samma själ som är i Ludde för den ville så gärna komma till just er? O hade du inte gjort den då så hade ju Ludde inte funnits ist. Typ.

2011-02-24 » 20:11:16
Linnea

Jag kan ibland tänka "var mitt barn en flicka eller pojke", och det känns som en förbjuden tanke :s, vet inte varför.

2011-02-25 » 08:56:03 BLOGG: http://emmalinneastorm.blogg.se/
Jenny

Detta är så svårt!

Jag har aldrig genomgått någon abort men det var nära en gång för snart tretton år sedan... det blev en Emelie istället.



Jag tycker inte att man ska sätta barn till världen om man känner att man inte kan ge barnet det man skulle vilja ge det och så var det ju för dig!

Jag kan bara tänka mig hur det skulle vara och vilka tankar som skulle fylla ens sinne med funderingar med jämna mellanrum, speciellt efter att man fått ett nytt barn. Jag tror mig veta att dessa tankar är normala och sunda, det vore väldigt okänsligt att inte tänka på det i balnd.

Kram <3



2011-02-25 » 10:39:14
Marie

Det finns en mening med allt <3

2011-02-25 » 10:43:12
Hannis

Man ska inte tänka så..tänk att det var rätt beslut just då.Och inte fundra på vad som kunde ha blivit eller hur ditt liv skulle ha sett ut.. Man gör sina val och dom är rätt för stunden. Sen tror jag att det tyvärr är så tabu att göra en abort att man många gånger får skuldkänslor bara av det.

2011-02-25 » 10:53:45
Lina

Lina, du tog rätt beslut då! Det var inte ett BARN du valde bort. Det var.. hm.. en liten "grej" som kunde göra ditt liv sämre. Låter dumt o säga så, men det är ju sant. Femton år. Inte funnit sej själv. I ett dåligt förhållande. Nä, det hade inte varit sjysst. Inte mot dej o inte mot "barnet".



Jag har också gjort abort. Var utan jobb, var en riktig festtjej som var i ett förhållande med en missbrukare men tog chansen att vara otrogen när tillfälle gavs. VA BRA det låter :( nä, men det var sant.. Den personen har ju suttit på kåken nu. Tänk va "roligt" för barnet att inte träffa pappa som sitter på kåken då.. Nää.. usch! Vi gjorde rätt beslut!



.. Men jag håller med. Nu när man är mamma kommer det där förflutna upp i tankarna.



2011-02-25 » 11:26:45 BLOGG: http://millblomskan.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0