Hjälp med samvetet

Kommentarer
saralovisa

När det kommer till just sånt här så kan jag inte annat säga än att jag vet hyr förbaskat svårt det är att leva med. Har man sedan barnsben fått det ständigt bekräftat att man står till skuld för andras olycka så sitter det i ryggmärgen att ta åt sig skuld för allt. Men hur man gör för att råda bot på det vet jag inte. Däremot tycker jag att en attityd som allmänt går i stil med "shit vad bra jag är som lyckades ta mig upp ur sängen, hälla upp kaffet utan och spilla och krama min son 3 gånger istället för att svara när telefonen när den där jobbiga ringde". Ah, lite så brukar jag tänka.

Det lät kanske svamligt, men bättre med svammel i huvudet än att låta skulden ta över helt, för hur man än gör så ligger den ju alltid där bak och gror.

2011-11-27 » 10:48:17 BLOGG: http://saralovisa.webblogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0